بازدیدها: 563

فیزیوتراپی یکی از شاخه‌های درجه‌بندی‌شده در بهداشت حرفه‌ای است. دکتر فیزیوتراپی از دانش و مهارت خود برای بهبود طیف وسیعی از بیماری‌ها که سیستم‌های مختلف بدن را درگیر می‌کند، استفاده می‌کند. دکتر فیزیوتراپی همچنین با انجام درمان‌هایی مانند ماساژ، ورزش و سایر تکنیک‌ها به بیمارانی که به مشکلات حرکتی دچار شده‌اند، کمک بسیاری می‌کند. دکتر فیزیوتراپی به درمان مشکلات فیزیکی می‌پردازد که ناشی از بیماری، آسیب، ناتوانی یا بالا رفتن سن است. آن‌ها توانایی حرکتی بیمار را به عنوان اصلی‌ترین موضوع در بازیابی سلامت بدن او در نظر می‌گیرد و بنابراین هدف آن‌ها شناسایی مشکلات حرکتی و بهبود این مشکلات تا جای ممکن است. فیزیوتراپیست‌ها علاوه بر درمان بیماران، در مورد چگونگی داشتن زندگی سالم و بهبود سلامت خود و پیشگیری از بروز آسیب نیز به آن‌ها آموزش می‌دهند.

فیزیوتراپی

 

متخصصین ما در کلینیک فیزیوتراپی پیشرفته دکتر سعادتی، دانش، تجربه و مهارت بالایی در تشخیص و درمان مشکلات ارتوپدی دارند. متخصصین ما برای رسیدن به اهداف درمانی شما درزمینهٔ فیزیوتراپی تمامی تلاش خود را می‌کنند و شما را به بهترین نتایج ممکن می‌رسانند. متخصصین ما در اقدامان درمانی قبل و بعد از جراحی، انجام درمان‌های دستی، درمان مشکلات دست و پا و ستون فقرت و آسیب‌های ورزشی، تجربه بسیار بالایی دارند. آن‌ها همچنین درمان‌های ویژه‌ای مانند تریگرپوینت‌تراپی و جااندازی بافت‌های نرم را به بهترین نحو انجام می‌دهند. آن‌ها برای ایجاد تغییرات فیزیولوژیک در بدن، تسکین درد، بهبود گردش خون، کاهش تورم و التهاب و رفع گرفتگی‌های عضلانی از روش‌های درمان مختلف با اعمال انرژی‌های الکتریکی، گرمایی و مکانیکی استفاده می‌کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره با متخصصین ما  یا رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌های 02126722003 و 02126722004 تماس حاصل فرمایید.

انجام فیزیوتراپی چه لزومی دارد؟


کلینیک فیزیوتراپی

در اغلب موارد افراد زمانی که آسیبی به خود می‌زنند به فیزیوتراپیست مراجعه می‌کنند. فیزیوتراپی به بیماران کمک می‌کند که در کمترین زمان ممکن، پس از آسیب‌دیدگی بهبود یابند و درد خود را تسکین داده و مجدداً به سطح قبلی توانایی خود بازگردند. این آسیب‌ها می‌تواند به عضلات، مفاصل و یا بافت‌های نرم بدن وارد شده باشد. درمان‌های فیزیوتراپی هر چه زودتر آغاز شوند، روند بهبودی سریع‌تر طی می‌شود. فیزیوتراپیست‌ها متخصصین آموزش‌دیده و ماهری هستند که به بیماران آسیب‌دیده‌ی خود کمک می‌کنند به بیشترین سطح فعالیت و توان حرکتی دست یابند.

فیزیوتراپیست‌ها چه می‌کنند؟


دکتر فیزیوتراپیزمانی که فردی دچار ناتوانی، بیماری یا آسیب فیزیکی خاصی می‌شود، فیزیوتراپیست‌ها به او کمک می‌کنند که بهبودی یافته و مجدداً توانایی‌های حرکتی خود را بازیابد. فیزیوتراپیست‌ها از طریق حرکت دادن بدن، ورزش و تمرینات اصلاحی، درمان‌های دستی و آموزش دادن به بیمار، به او کمک می‌کنند از بیماری یا آسیبی که داشته به طور کامل ریکاوری شود. فیزیوتراپیستها به حفظ سلامت افراد در هر سنی کمک می‌کنند و همچنین در کنترل دردها و پیشگیری از بروز برخی بیماری‌ها و آسیب‌ها نیز نقش دارند. درمان‌های فیزیوتراپی موجب تسریع روند بهبودی پس از آسیب شده و به افراد کمک می‌کنند به فعالیت‌های قبلی خود بازگشته و تا جای ممکن مستقل عمل کنند.

فیزیوتراپی چه مشکلاتی را درمان می‌کند؟


درمان‌های فیزیوتراپی


فیزیوتراپی ورزشی

فیزیوتراپیست‌ها آموزش‌های لازم را برای تجویز ورزش‌ها و تمرینات مخصوص به منظور تقویت عضلات و بهبود کارایی بدن می‌بینند. فیزیوتراپی ورزشی یکی از مؤثرترین روش‌های درمان و پیشگیری از آسیب‌های ورزشی است. دکتر فیزیوتراپی شما در تجویز بهترین ورزش‌ها و تمرینات مناسب برای شما تخصص دارد  و به خوبی می‌داند که چه میزان تمرین با شدتی برای این مرحله از توانبخشی شما مناسب است.

استئوپاتی

 

بهترین فیزیوتراپیست ایران

استئوپاتی به تسکین درد و بهبود کارایی عملکردی بدن کمک می‌کند. در این روش عضلات، استخوان‌ها و مفاصل بدن به آرامی حرکت داده می‌شوند.

تراکشن

 

فیزیوتراپی تهران

تراکشن به معنای کشش طولی اجزای ستون فقرات به منظور دور کردن آن‌ها از یکدیگر است. این کار می‌تواند موجب رفع گیرافتادگی عصب‌ها و یا رفع اسپاسم عضلانی در کمر شود. در این روش از دستگاه مخصوصی استفاده می‌شود که با کمک حلقه مخصوص گردن یا کمربند مخصوص کمر، ستون فقرات گردنی و یا ستون فقرات در ناحیه پایین کمر، درحالی‌که بیمار روی تخت دراز کشیده است، کشیده می‌شود.

 

روش القاء مغناطیس برون بدنی

بهترین فیزیوتراپی تهران

تحریک مغناطیسی عملکردی (FMS) روشی جدید برای درمان درد است که با القاء میدان الکتریکی به ریشه عصب در ناحیه مربوطه ، باعث تحریک و احیاء بافت و غضروف آن شده و از طرف دیگر با القاء میدان مغناطیسی به سلول‌ها نفوذ کرده و با افزایش تبادل یون و افزایش جریان خون در بافت اطراف آن ناحیه، اکسیژن‌رسانی را افزایش داده و منجر به احیاء و بازسازی بافت‌های آن می‌شود.

میکروواس‌تراپی (Micro-Vas)

 

مراکز شاک ویو تراپی در تهران

میکروواس درمانی (Micro-Vas) با القاء ایجاد بلاک‌کننده‌های عصبی باعث کاهش انتقال سیگنال‌های درد و تحریک ترشح اندورفین می‌شود. فرم الکتریکی امواج ارسالی توسط دستگاه میکروواس با مویرگ‌زایی و افزایش خون‌رسانی و در نتیجه اکسیژن‌رسانی به بافت‌های اطراف ناحیه مربوطه، باعث تحریک ترمیم بافت و غضروف می‌شود.

ماساژدرمانی

 

مجهزترین فیزیوتراپی تهران

در روش ماساژدرمانی، بافت‌های نرم بدن ماش داده شده و جااندازی می‌شود تا به رفع برخی مشکلات فیزیکی و همچنین ریلکس شدن بیمار کمک شود.

اولتراسوندتراپی

 

مراکز فیزیوتراپی

در روش اولتراسوندتراپی از امواج صوتی با فرکانس بالا برای گرم کردن عمقی بافت‌ها استفاده می‌شود. این کار موجب کاهش درد، رفع اسپاسم عضلانی، افزایش گردش خون و شل شدن بافت‌ها و عضلات گرفته می‌شود و بافت‌های بدن برای انجام حرکات کششی آماده می‌شوند.

تحریک الکتریکی عصب‌ها (TENS)

 

فیزیوتراپی خوب در تهران

در این روش از جریان ضعیف الکتریکی که از طریق الکترودهای مسطح به بدن منتقل می‌شود، برای تسکین درد استفاده می‌شود. بیمار می‌تواند دستگاه الکتروتراپی را (که کمی بزرگ‌تر از یک پیجر است) همراه خود در تمام طول روز داشته باشد تا درد خود را به طوری که نیاز دارید تسکین دهد.

درمان با لیزر سرد

 

فیزیوتراپی شرق تهران

  1. درمان با لیزر سرد یا لیزر کم‌توان روشی است که در آن از طول‌موج خاصی از اشعه‌ی نور برای ایجاد واکنش در بافت‌های عمقی استفاده می‌شود که تصور می‌شود اثرات این عمل موجب تسریع روند بهبودی بافت‌ها می‌شود. از روش لیزردرمانی می‌توان برای بیمارانی که از دردهای مختلف حاد و مزمن رنج می‌برند استفاده کرد. این روش موجب کاهش درد، تورم و اسپاسم عضلانی شده و بدین ترتیب کارایی عضو آسیب‌دیده را بیشتر می‌کند.

شاک ویوتراپی

 

مرکز فیزیوتراپی شرق تهران

شاکویوتراپی روش درمانی نوین بسیار مؤثر در ارتوپدی و توانبخشی است. دستگاه شاک‌ویوتراپی، امواج صوتی را تولید می‌کند که انتشار آن به عضو آسیب‌دیده موجب تأثیرات بیولوژیکی می‌شود که به درمان و ترمیم سریع‌تر بافت آسیب‌دیده کمک بسیاری می‌کند.

گرمای مرطوب (هیدروکولاتور)

 

مراکز فیزیوتراپی تهران

گرمای مرطوب نسبت به گرما خشک و قرار دادن کمپرس‌ها گرم خشک، گرمایش بسیار عمیق‌تری ایجاد می‌کند. با اعمال گرمای مرطوب، گردش خون افزایش می‌یابد، تورم کم می‌شود، عضلات و بافت‌های نرم شل می‌شوند و بنابراین بافت آسیب‌دیده برای انجام سایر درمان‌ها آماده می‌شود.

آب‌درمانی

 

مجهزترین مرکز فیزیوتراپی تهران

در روش آب‌درمانی، فیزیوتراپیست در استخر به بیمار ورزش می‌دهد. از روش آب‌درمانی برای درمان بسیاری از آسیب‌های ورزشی، توانبخشی بعد از عمل جراحی، مشکات ارتوپدی،  مشکلات ستون فقرات و آرتروز استفاده می‌شود.

توانبخشی

 

فیزیوتراپی جنوب تهران

اگر شما آسیب بسیار شدید دیده‌اید، دچار سکته مغزی شدید و یا بیماری مزمنی دارید، یک تیم از متخصصین می‌توانند به بهبود سلامتی و توانایی فیزیکی شما کمک کنند. توانبخشی به منظور کمک به بیماران برای بهبودی یا تغییر توانایی‌های فیزیکی انجام می‌شود بدین منظور که بیماران بتوانند از نهایت توانایی‌های بالقوه خود استفاده کنند و تا جای ممکن زندگی مستقل و فعالی داشته باشند.

طب سوزنی

 

بهترین فیزیوتراپی

در روش طب سوزنی سوزن‌هایی در نقاط خاصی از بدن فرو برده می‌شود که موجب تحریک عصب‌ها می‌شود. در روش‌های دیگری از طب سوزنی ممکن است سوزن‌های فرو برده شده در پوست گرم شوند و یا محلی که طب سوزنی روی آن انجام می‌شود ماساژ داده شود.


دکتر حیدر سعادتی

دکتری تخصصی فیزیوتراپی

برای دریافت مشاوره درباره‌ی درمان با روش‌های پیشرفته فیزیوتراپی و یا برای رزرو نوبت در کلینیک پیشرفته شمیم می‌توانید با شماره‌های 02126722003 و 02126722004 تماس حاصل فرمایید.


 

2 دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • بهاره اعلمی
    10 ژانویه2020 5:33 ق.ظ

    سلام خانمی ۴۰ ساله هستم مدت یک سال از درد و التهاب در ناحیه پشت مچ پا در محل اتصال تاندون آشیل به استخوان پاشنه رنج میبرم در ضمن برجستگی استخوانی نیز در این محل وجود دارد. هشت جلسه شاک ویو کردم درد کمی بهتر شد ولی خوب نشد دو ارتوپد گفتند باید جراحی انجام شود آیا با امکانات مرکز شما راه غیر جراحی وجود دارد؟با تشکر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید